QUESTION MARK

QUESTION MARK

expositie
22.01 - 21.02
03.04 - 18.04  2021

Gabrielė Adomaitytė (LT)
Iris Bouwmeester (NL)
Peter Geerts (NL)
Jan Goossen (NL) 
Ton Slits (NL)
Kristina Sedlerova-Villanen (FI)
Thomas Trum (NL)
Bart Vandevijvere (BE)
Riëtte Wanders (NL)  

 

Door verlenging van de verschillende lockdowns is de tentoonstelling niet toegankelijk voor het publiek. We willen deze niet ongezien voorbij laten gaan, Question Mark wordt opengesteld voor kunstprofessionals.
De weekenden van 3 & 4 april, 10 & 11 april en 17 & 18 april van 13-17 uur zijn gereserveerd voor ‘private viewing’ met maximaal 3 bezoekers tegelijkertijd per kwartier. 
U kunt uw bezoek hier aanmelden

 

Een tentoonstelling met werken die aanspreken omdat ze grafische kracht bezitten, maar ook materieel verleidelijk en poëtisch gelaagd zijn met hints van figuratie. Het gaat om kunstenaars die werk maken dat helder en uitgesproken is, maar niet simpel leesbaar. Welke connotaties bezitten deze schilderijen en sculpturen, wat evoceren ze, wat zit er tussen de tekens?

Gabrielė Adomaitytė (1994) gebruikt beeldmateriaal uit allerlei bronnen en zet dat om in de trage, analoge wereld van de schilderkunst.
Iris Bouwmeester (1969) maakt sculpturen die gerelateerd zijn aan immateriële verschijnselen, zoals licht of ruimte. De werken zien er toevallig en licht uit, alsof ze alsnog ook een andere vorm kunnen aannemen.
Peter Geerts (1957) streeft in zijn abstracte schilderijen een synthese na tussen het concrete en expressieve element. Hij zoekt naar de juiste balans tussen emotionele schildergebaren en rationele constructieve elementen.
De sculpturen van Jan Goossen (1937-2005) tekenen in de ruimte; ze omschrijven de ruimte.
Het werk van Kristina Sedlerova-Villanen (1987) representeert twee nullen als ‘objecten van afwezigheid’.
Ton Slits (1955) maakt strakke, ogenschijnlijk formele werken die symbolen en dubbele betekenissen verbergen. In PARK laat hij een enorm werk van handgesneden papier zien dat voor deze tentoonstelling is gerealiseerd.
Thomas Trum (1989) toont twee enorme, monochrome doeken die getuigen van zijn snelle, experimentele handelen.
Bart Vandevijvere (1961) maakt abstract werk als interpretatie en omzetting van talloze gewaarwordingen die wel degelijk voortspruiten uit een realiteit.
Riëtte Wanders (1966) maakt abstracte tekeningen die vaag verwijzen naar herkenbare werkelijkheden (de tanden van een zaag, ingewanden, typografie). Ook zijn er textielwerken te zien die Wanders sinds kort maakt. 


Klik hier voor de zaalbrief.